تفاوت پیش شماره های تبلیغاتی در چیست؟

تاريخ ثبت : 26 مرداد 1396 ساعت 9 و 32 دقیقه

به نظر شما اگر پیامک شما از شماره اختصاصی با پیش شماره 1000 ارسال شود ، با آنکه از شماره های اختصاصی با پیش شماره های 2000 و یا 3000 ارسال شود، تفاوتی در ذهن دریافت کننده ایجاد می کند؟ یا اینکه اس ام اس ارسال شده از شماره اختصاصی با پیش شماره 5000 ، متن و محتوای پیام شما را تغییر می دهد؟

کاملا واضح و روشن است که پیامک صرفا یک متن تشکیل شده از کاراکترهای محدودی است که بر روی تلفن همراه شخص دریافت کننده پیام، نمایش داده می شود. پس داشتن توقع اینکه اپراتورها بتوانند آپشنها و مزیتهای رقابتی متنوعی را به مخاطبان و استفاده کنندگان ارائه نمایند.

به صورت کلی تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی موظف هستند که خدماتی را در جهت ارسال و دریافت پیامک از طریق یکی از خطوط 1000 ، 2000 ، 3000 ، 5000 و 021 ارائه نمایند. اما سوال اینجاست که تفاوت اپراتورها با هم در کجاست و اصولا چرا تعداد اپراتورها بیش از 8  شرکت می باشد؟

تفاوت اصلی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات صرفا در نحوه دریافت پیامک از مخاطب ، سرعت پردازش ، انتقال پیام به اپراتور و دریافت و انتقال وضعیت پیامها به مخاطب است. البته در برخی موارد جزئی نیز هر اپراتور مشخصه ای برای متمایز شدن با سایرین دارد.

به عنوان مثال اپراتور 1000 مزیتی را نسبت به برخی از اپراتورها دارد که همین امر باعث شده است که برخی از استفاده کنندگان از سامانه های ارسال و دریافت پیام کوتاه تمایل به استفاده از خدمات وی داشته باشند. این اپراتور انتخاب خط ارسال کننده را به صورت کامل (به جز 1000 که در ابتدای شماره می آید) در اختیار استفاده کننده قرار می دهد، به طوری که شخص می تواند شماره همراه خود را پس از پیش شماره 1000 قرار داده و از آن استفاده نماید. این در صورتی است که سایر اپراتورها چنین امکانی را ارائه نمی دهند. یا اشخاصی که از شماره های اختصاصی با پیش شماره 2000 استفاده می کنند از بازگشت هزینه پیامکهای نرسیده به گوشی پس از 24 ساعت سود می برند که استفاده کنندگان از سایر خطوط از چنین امکانی بی بهره اند.

گاهی اوقات تفاوتهایی نیز در سرعت ارسال بین اپراتورها وجود دارد که این مورد معمولا دوره ای است و ممکن است در هر لحظه تاخیر بین اپراتورها جابجا شود. معمولا برای کاربران استفاده کننده این ذهنیت به وجود می آید که تاخیر در ارسال اپراتورها ، مربوط به شرکتهای ارائه دهنده است، این در صورتی است که تاخیر در ارسال به میزان قابل توجهی به بار ترافیکی اپراتور مربوطه در آن ساعت و صف بندی ارسالها برای تحویل به مخابرات است. البته ممکن است که سرویس شرکت ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه نیز اختلالاتی داشته باشد و پیام را به موقع به اپراتور تحویل ندهد، اما درصد آن بسیار پایین و تقریبا قابل اغماز است.پ

در پایان ذکر این نکته ضروری است کیفیت ارسال و دریافت پیامک در اپراتورهای ارائه دهنده خطوط 1000 ، خطوط 3000 ، خطوط 5000 و یا خطوط 021 هیچ تفاوتی با هم ندارند و تاخیر در رسیدن پیام به دست مخاطب ، تنها تفاوتی است که شما به عنوان استفاده کننده از سامانه پیامک آن را احساس خواهید کرد.